Afbeelding
AlmereZaken

HG International neemt Blue Wonder over

Algemeen

Het schoonmaakmiddelenmerk HG International, dat opereert vanuit Almere, neemt Blue Wonder over. Blue Wonder, opgericht in 1946, is een marktleider op het gebied van desinfecterende schoonmaakmiddelen. De overname past bij de ambitie van HG om de Europese leider in specialistische schoonmaakmiddelen te worden.

Jeroen Mustert, CEO van HG International: “HG heeft de ambitie om de onbetwiste Europees leider te worden in specialistische schoonmaakmiddelenmarkt. Deze strategie hebben we een aantal jaren geleden uitgesproken en stapje voor stapje voeren wij hem ook uit. Een van de segmenten die nog ontbrak aan ons portfolio is die van desinfectie schoonmaakmiddelen. Zo kwamen we uit bij Blue Wonder.”

Marktleider

Frank van der Klaauw, directeur van Blue Wonder: “Blue Wonder is als oer-Hollands bedrijf voortgekomen uit de haven van IJmuiden waar wij vooral werden ingezet voor het krachtig reinigen van scheepsdekken en de vloeren van de vissersboten en visafslag. Onze schoonmaakproducten worden nu verkocht in een groot aantal Nederlandse supermarkten en drogisterijen en aan professionals die actief zijn in de schoonmaakmarkt. Daarmee zijn we marktleider in de Nederlandse consumentenmarkt geworden. Zeker in Covid-19 tijd hebben we bewezen dat het van groot belang is dat goede werking en kwaliteit van onze producten op orde zijn. Met het samengaan met HG wordt het mogelijk om onze internationale Europese ambities waar te maken.”