Susanne Olivier (College van bestuur Almeerse Scholen Groep, Erin Wilson, (Directeur Primary School), Alan Turner (College van Bestuur Het Baken Almere) Lorna Kirkpatrick (Deputy Head Primary School), Riette Pienaar (Deputy Head Secundairy School). (Foto: Erwin Budding)
Susanne Olivier (College van bestuur Almeerse Scholen Groep, Erin Wilson, (Directeur Primary School), Alan Turner (College van Bestuur Het Baken Almere) Lorna Kirkpatrick (Deputy Head Primary School), Riette Pienaar (Deputy Head Secundairy School). (Foto: Erwin Budding)

International School Almere officieel geopend

Algemeen

De nieuwbouw van de International  School Almere aan de Breskensweg op het Annapark is woensdag officieel geopend.  De school biedt onderwijs aan kinderen van 4 tot en met 18 jaar. Het betreft een samenwerking tussen de Almeerse Scholen Groep en Het Baken Almere.

De opening werd bijgewoond door vertegenwoordigers van beide onderwijsbesturen: Susanne Olivier van de Almeerse Scholen Groep en Alan Turner namens Het Baken Almere. Ook was de wethouder ruimtelijke & economische ontwikkeling, Maaike Veeningen aanwezig. Zij onderstreepte de waarde van internationaal onderwijs voor de stad. 

‘Meer dan een onderwijsinstelling’

“De International School Almere vertegenwoordigt veel meer dan alleen een onderwijsinstelling. Het is een katalysator voor economische groei en diversiteit in onze stad”, sprak Veeningen. “Door de economische inbreng van expats en het aanbieden van hoogwaardig onderwijs, versterkt deze school de internationale positie van Almere. We zijn trots op deze stap vooruit in het aanbieden van een internationaal curriculum dat niet alleen innovatie bevordert, maar ook internationale samenwerking.”

Basis- en voortgezet onderwijs

International School Almere is voor zowel basisonderwijs als voortgezet onderwijs. Eén locatie voor kinderen en tieners in de leeftijden van 4 tot 18 jaar. “We bieden toekomstgericht, internationaal onderwijs van hoge kwaliteit dat toegankelijk is voor iedereen, met programma’s die wereldwijd erkend en naadloos met elkaar verbonden zijn. Hierdoor kunnen de leerlingen zich optimaal ontwikkelen, ook als ze naar het buitenland verhuizen.”