Afbeelding
AlmereZaken

Rodi Groep neemt kranten DPG Media over

Algemeen

Rodi Groep, uitgever van diverse huis aan huis-bladen in Noord-Holland en Westland en samenwerkingspartner van Rodi Media Midden Nederland, uitgever van Almere Zaken en Almere DEZE WEEK, neemt per 1 juli in diverse fasen verschillende edities van DPG Media Nederland over. Dit gebeurt zowel in de eigen uitgeverij Rodi Media alsook in de dochteronderneming Uitgeverij West Media en het op te richten DWF Media in het oosten van Nederland.

Vanuit de samenwerking binnen AdLocal zijn gesprekken gevoerd tussen DPG Media en lokale uitgeverijen over wie het beste de lokale huis-aan-huiskranten kan exploiteren, zodat deze kranten hun rol in de maatschappij zo lang mogelijk kunnen blijven vervullen. De conclusie is dat de huis-aan-huiskranten de beste toekomst tegemoet zien bij partijen die zich volledig focussen op dit product. Lokale communicatie blijft een grote rol spelen in het dagelijks leven en de lokale media is een sterke schakel in het beweging brengen en verbinden van de lokale inwoners. DPG Media blijft actief betrokken bij de huis-aan-huiskranten door de landelijke verkoop en samenwerking binnen Adlocal.

Versterking

Dick Ranzijn, Algemeen Directeur Rodi Groep: “Deze overnames gaan de markt verder verduurzamen. Edities gaan verder ontdubbeld worden en dat zorgt er voor dat er overal straks nog één lokale, sterke, uitgever is met een focus op lokale communicatie. Een ander belangrijk aspect is dat Rodi hiermee haar marktpositie verder versterkt in Nederland.”

Rodi Media

De eigen Uitgeverij, Rodi Media, gaat Alphens Nieuwsblad en Gouwe Koerier verzorgen. Deze edities hebben een gezamenlijke oplage van ruim 70.000 exemplaren. Ook andere uitgeverijen, en tevens dochterondernemingen van de Rodi Groep, nemen lokale titels over van DPG Media om zo te investeren in lokale communicatie.

Lokale communicatie

Lokale communicatie blijft een grote rol spelen in het dagelijks leven. De huidige coronapandemie laat tevens zien dat de lokale media een sterke schakel zijn in het steunen van lokale initiatieven en het in beweging brengen en verbinden van de inwoners uit een regio. Via lokale communicatie wil Rodi Media de lokale samenleving laten bloeien. Door juist te investeren in unieke content en een crossmediale aanpak gelooft de uitgeverij dit op een duurzame manier te bereiken.

Verbindingen

Matthijs Malipaard, Commercieel Directeur Rodi Media: “Door de samenwerking binnen AdLocal borgen we het immense bereik en de waarde van huis-aan-huiscommunicatie. Met de overname gaat Rodi Media verder op de ingeslagen weg om onze missie te vervullen: verbindingen creëren via crossmediale communicatie en daarmee de lokale samenleving laten bloeien.”