Voiceworks gaat verder als Enreach. (Foto: aangeleverd)
Voiceworks gaat verder als Enreach. (Foto: aangeleverd)

Almeerse Voiceworks vanaf nu verder als Enreach

Bedrijfsprofiel

‘Het einde van een tijdperk, maar een grote stap voorwaarts’ 

Wat in 2005 begon als Voiceworks - een startup op een zolderkamer in Almere - is inmiddels uitgegroeid tot een uit de kluiten gewassen multinational. De volgende logische stap? Verdergaan onder de naam Enreach. Terry Aurik, CEO van Enreach NL vertelt over het hoe en waarom, en wat dit betekent voor het bedrijf, het personeel en de regio.

“Er zijn altijd grote, Europese ambities geweest, al sinds de oprichting door Stijn Nijhuis en Koen van Geffen zo’n zeventien jaar geleden. Vanuit die visie ontstond Enreach, omdat we de mogelijkheden van een pan-Europees bedrijf wilden met een enorme hoeveelheid kennis en gerenommeerde communicatie- en IT-oplossingen. En hier stopt het niet, we hebben de ambitie om marktleiderschap te gaan claimen.”

“Door de rebranding profiteren onze partners en klanten hierdoor van een nog completer aanbod, met dezelfde vertrouwde service en gezichten. Voor onze medewerkers voelt het ook al snel vertrouwd. Enreach is immers voortgekomen uit Voiceworks. Onze mensen zijn nauw betrokken geweest bij het proces en zijn vooral trots. We blijven doen wat we al heel goed deden, maar nu met nog meer groeikansen voor onze partners, klanten en medewerkers. Ik kan alleen maar trots en blij zijn met zo’n soepele overgang.” 

Bij de roots of toch een transfer naar de Zuid-as?

“Die vraag krijgen we vaker, maar het antwoord blijft hetzelfde: ook onder de vlag van Enreach blijven we in Almere. Almere is bij uitstek een stad voor innovatie en technologie. Onze roots liggen hier en veel van onze werknemers komen hier vandaan. Daarnaast zien we dat steeds meer talent vanuit de randstad ons weet te vinden. Onze bereikbaarheid – zowel technisch als qua ligging – is dus perfect.”

Binding met de regio

Als bakermat van Voiceworks, hebben de stad en het bedrijf veel voor elkaar betekend. Onder Enreach blijft dat zo, stelt Aurik: “We hebben in de afgelopen zeventien jaar veel binding gehad met de regio en zijn nauw verbonden met de ontwikkeling van Almere. Zo participeren we bijvoorbeeld in cultuur- en MVO-programma’s, zijn we trotse sponsor van Almere City en investeren we in het lokale onderwijs. Die verbondenheid vinden we belangrijk”. 

Ondanks de grote internationale ambities van het bedrijf, ziet Aurik nog steeds veel lokale zakelijke kansen: “Net als in de rest van het land, of eigenlijk de rest van de wereld, zien we dat bedrijven sinds de coronacrisis sterk hebben ingezet op digitalisering. De basis daarvoor hebben vele gelegd, wat maakt dat het tijd is voor de volgende stap. Daar willen wij lokale mkb’ers in stimuleren én faciliteren. Denk bijvoorbeeld aan het mogelijk maken van hybride werken, wat sinds het loslaten van de coronamaatregelen een uitdaging blijkt voor veel organisaties. Die transformatie hebben wij bij veel bedrijven al van dichtbij meegemaakt, en het is ons doel om hier nog meer bedrijven mee te helpen en hen te ontzorgen. Dit doen we met onze partners en met een enorm compleet aanbod van geïntegreerde IT- en communicatieoplossingen. Uitdagingen op dit gebied zijn er in Almere ook, dus ook hier willen we het lokale ondernemerslandschap in helpen ontwikkelen en hen laten profiteren van de nieuwste technologie.” 

Kansen voor nieuw talent

Volgens Aurik schept Enreach kansen voor nieuw talent van binnen en buiten de regio: “Dit is ook een boodschap aan talent uit de regio dat op zoek is naar een baan bij een internationale en innovatieve speler, met lokale roots. Daarbij kunnen we doordat we verder groeien en nieuwe technologie bieden, compleet nieuwe functies creëren vanuit allerhande disciplines. Dat betekent dat ons personeel intern kan doorgroeien, en dat er ruimte is voor nieuwe aanwas.”

Nieuwe generatie 

“Wij werken volgens het holocracy-principe, wat grofweg inhoudt dat we niet geloven in een top-down structuur, maar in decentraal management. Het idee hierbij is dat je zo een dynamische organisatie creëert, waarbij je constant in staat bent te ontwikkelen en snel te veranderen. We merken dat deze manier van bedrijfsvoering, in combinatie met de kansen die we bieden, de nieuwe generatie op de arbeidsmarkt aanspreekt. Bureaucratie en eindeloze vergaderingen: daar geloven we niet in, wel in ‘het nieuwe werken’ dat in de afgelopen periode is aangewakkerd. Voor een goed idee dat voortkomt uit passie en intrinsieke motivatie maken we altijd ruimte. Dat is en blijft de kracht achter ons succes.” 

Tekst en beeld: Enreach

Terry Aurik, CEO van Enreach NL. (Foto: aangeleverd)
Afbeelding