(Foto: Aangeleverd)
(Foto: Aangeleverd)

HYPR neemt verkoopactiviteiten voor huis-aan-huiskranten over van DPG Media

Algemeen

Per 1 januari 2024 draagt DPG Media de advertentieverkoop voor huis-aan-huiskranten over aan HYPR. Hiermee neemt HYPR het verkoopplatform Adlocal voor de nationale advertentieverkoop van huis-aan-huiskranten van DPG Media over.

Eerder dit jaar heeft HYPR al de lokale advertentieplatforms ToLocal en DeLokalePlanner overgenomen. Met de overname van Adlocal is HYPR uitgegroeid tot de grootste speler op het gebied van huis-aan-huis-adverteren.

Dekking 92%

Huis-aan-huiskranten zijn goed voor een dekking van 92% van Nederland en bieden adverteerders een analoog bereik van bijna 11 miljoen consumenten per week en ruim 50 miljoen digital views per maand.
Mike van der Moolen, Directeur Direct Sales bij DPG Media: “Nadat wij onze laatste huis-aan-huistitels verkochten, waren we de afgelopen periode nog wel verantwoordelijk voor de nationale advertentieverkoop van dit mediumtype. We zien echter dat het huis-aan-huis medialandschap versnippert. Door het centraal te organiseren komt de advertentieverkoop van huis-aan-huiskranten beter tot zijn recht. Met de komst van HYPR is er nu een natuurlijk moment gekomen om ook de nationale verkoop over te dragen.”

One-stop-shop

Bart de Vries, Managing Director bij HYPR: “HYPR is de one-stop-shop waar nationale adverteerders en bureaus met één telefoontje alle 562 huis-aan-huis-kranten en 1.200 lokale nieuwssites kunnen inschakelen. Met een nationale dekking van 92% van de Nederlandse huishoudens en een bereik van 11 miljoen Nederlanders is HYPR in korte tijd een belangrijke speler in de Nederlandse media-industrie geworden.Manager van Adlocal, Bas Stikkelorum, verhuist mee en start per 1 januari bij HYPR.