Paul van der Zwan, Vestigingsmanager Stern Mercedes. (Foto: Fred Rotgans)
Paul van der Zwan, Vestigingsmanager Stern Mercedes. (Foto: Fred Rotgans)

‘Stap in de toekomst met Mercedes-Benz’

Bedrijfsprofiel

Noem het uniek of bijzonder, maar Almere is de enige Stern-vestiging in Nederland waar personenauto’s (Mercedes-Benz en Smart), bestelwagens en trucks op één verkooppunt zijn ondergebracht. Stern Mercedes-Benz Almere aan de De Huchtstraat staat al jarenlang bekend om de uitstekende service. Volgens vestigingsmanager Paul van der Zwan heeft de combinatie van verkoop van personenwagens, bestelwagens en trucks grote voordelen. “Als je als bedrijf drie of vier Mercedes-bestelwagens hebt rondrijden, is het natuurlijk logisch om je ook op Mercedes-personenwagens te oriënteren. Je bent immers bekend met het merk en onze optimale service.”

“Natuurlijk gelden reguliere zaken als ‘zeggen wat je doet en doen wat je zegt’, maar dat is vandaag de dag niet meer voldoende. Je moet je echt onderscheiden”, stelt van der Zwan. “Binnenkort gaan we onze klanten verwelkomen met een Star Assistant. Deze zorgt voor een warm onthaal en is het gezicht van de vestiging. Het gaat er uiteindelijk om dat je met een vertrouwd gevoel binnenloopt, goed geholpen wordt en dat je met een goed gevoel weer naar buiten stapt.”

Onderscheiden met hoogwaardige service

“Het gaat er vandaag de dag om dat je als dealer anders kijkt naar het toevoegen van waarde, iedereen oriënteert zich namelijk vooraf online. Dat is een groot contrast met twintig jaar geleden, toen kwam iedereen nog naar de showroom voor informatie. Tegenwoordig weet men heel goed wat ze willen wanneer ze de showroom binnen stappen. Klanten hebben zich al helemaal georiënteerd via onze website www.stern.nl.”

Wij zorgen voor alles wat met de auto te maken heeft

“Wij zorgen voor alles wat met de auto te maken heeft. Van de juiste financiering, de eventuele inrichting van bedrijfswagens, tot aan de bestickering van auto’s. We nemen onze klanten de complete zorg uit handen”, aldus vestigingsmanager van der Zwan. “Onze focus ligt dus veel meer op aftersales. Onze klanten blijven komen door de service en het onderhoud dat we bieden. Die is bij ons van hoge kwaliteit. Daarnaast bieden wij het voordeel dat je auto ook alle benodigde updates krijgt. Dat gebeurt bij een ander onderhoudsbedrijf niet.”

Beleving

Mercedes-Benz rijders zijn merktrouw, vertelt van der Zwan. “Vrijwel al onze klanten hebben iets met het merk Mercedes-Benz. Daarmee komt ook een bepaalde verwachting op het gebied van kwaliteit. Deze verwachting hebben onze klanten niet alleen bij de prestaties van de auto, ze hebben ook een hoge verwachting als het gaat om service. Die mag alleen maar van het hoogste niveau zijn en dat is dus precies wat wij willen bieden, want dat hoort bij ons. Daarnaast verwacht men steeds meer van de beleving in de showroom. Je kunt online een auto kopen, maar mensen willen de auto toch ervaren, ruiken en er natuurlijk mee rijden.”

Elektrisch rijden, de nieuwe standaard?

Elektrisch rijden, de transitie waar de autowereld grootschalig op inzet. Bij Mercedes-Benz gaat dit heel snel, de lanceringen van nieuwe elektrische modellen volgen elkaar in hoog tempo op. “We combineren de nieuwste ontwikkelingen met bijna honderd jaar ervaring in het maken van auto’s. Uiteindelijk kan daar toch niemand tegenop. Dat resulteert in kwaliteitsauto’s in alle door ons bediende segmenten. Ondanks de grote tekorten in de markt krijg je bij ons binnen een halfjaar een elektrische auto geleverd”, vertelt Van der Zwan.

We combineren de nieuwste ontwikkelingen met bijna honderd jaar ervaring

Inmiddels kiest zestig procent van de mensen die de showroom binnenstapt voor een elektrische auto. “Dat percentage groeit hard. Dat komt onder meer doordat de actieradius van een elektrische auto de laatste jaren flink is toegenomen. De nieuwste modellen, zoals de EQE, hebben een opgegeven actieradius van rond de 646 kilometer zonder bij te laden. Daarnaast zet Mercedes-Benz ook in op het elektrificeren van bedrijfswagens. Zo zijn de Vito en de Sprinter al volledig elektrisch verkrijgbaar, binnenkort wordt daar de Citan aan toegevoegd.”

Lokale betrokkenheid

Mercedes-Benz-dealer Stern in Almere is duidelijk onderdeel van de lokale gemeenschap. Dat uit zich onder meer in het lidmaatschap van de Business Club van voetbalclub Almere City en de Floriade Business Club. Daarnaast is er met golfclub Almeerderhout een bijzondere samenwerking aangegaan. Tíjdens het golfen kunnen bezoekers van de golfclub hun auto laten onderhouden bij Stern. Een servicebeurt, een kleine reparatie, een Apk-keuring of een uitgebreide wasbeurt. Het kan allemaal, en voor alle automerken. Het boeken van een baan met autoservice kan vanaf 14 dagen van tevoren – tot 5 dagen van tevoren, van maandag tot en met vrijdag. Op de dag zelf haalt Stern de auto op vanaf Almeerderhout en zorgen zij ervoor dat deze na 4 uur weer netjes wordt afgeleverd op de Golfclub.

Mercedes-Benz-dealer Stern
De Huchtstraat 10
1327 EE Almere

T: 036 - 54 74 888

www.stern.nl/mercedes-benz

Hoge kwaliteit service en onderhoud bij Stern Mercedes. (Foto: Fred Rotgans)
Afbeelding