Restaurant Breed houdt zich aan de regels en krijgt boze reacties. (Foto: Adobe Stock)
Restaurant Breed houdt zich aan de regels en krijgt boze reacties. (Foto: Adobe Stock)

Restaurant Breed: ‘Reageer frustratie niet op ons af’

Algemeen

Restaurant Breed heeft via een Facebookbericht bezoekers opgeroepen om de frustratie rond de coronapas niet op het personeel af te reageren. ‘Schuif ons niet gelijk in een hokje en zie ons vooral niet meteen als uw vijand.’

Het restaurant zegt na de persconferentie veel mails en telefoontjes ontvangen te hebben met de vraag of ook zij de QR-codes gaan controleren om te zien of gasten gevaccineerd zijn tegen Corona. ‘Los van het feit of wij persoonlijk eens zijn met de maatregel of niet, we zijn genoodzaakt als restaurant om ons aan de regels te houden.’

‘Lief voor elkaar zijn’

Het restaurant zegt het de afgelopen anderhalf jaar zeer moeilijk heeft gehad om het hoofd boven water te houden en noemt het vervelend hoe sommige gasten naar hen reageren. ‘Dus alstublieft lieve medemensen, reageer uw frustratie niet op ons af. Als het tegen uw principe is, tegen uw normen en waarden: u heeft de keuze ons restaurant niet te bezoeken. Geheel uw recht, en niks op aan te merken. Maar schuif ons niet gelijk in een hokje en zie vooral niet meteen als uw vijand.’
Het restaurant wenst iedereen veel sterkte. ‘Vooral lief voor elkaar zijn. Zo staan we samen sterk en komen we heel ver.’