Danny en Anita van Quattro Cleaning Services. (Foto: Fred Rotgans)
Danny en Anita van Quattro Cleaning Services. (Foto: Fred Rotgans)

Quattro Cleaning Services: Meer dan alleen schoonmaken

Bedrijfsprofiel

Inmiddels is het ruim vijf jaar geleden dat Danny Westerhuis en zijn vrouw Anita Baas in Almere hun schoonmaakbedrijf Quattro cleaning Services oprichtten. De firma is inmiddels niet meer weg te denken uit Almere en omgeving, en groeit zelfs mee met de stad. Hun geheim? “We hebben een persoonlijke aanpak, dat is voor ons de beste manier van samenwerken.”

Op het MAC³PARK bevindt zich het kantoor van Quattro Cleaning Services. Van hieruit verzorgt het echtpaar Westerhuis-Baas samen met hun personeel ervoor dat dagelijks een flink aantal bedrijven in Almere en Lelystad zich geen zorgen hoeft te maken over de schoonmaak. “Ook zelfs hier op het park aan de Bolderweg hebben we bedrijven als klant. Die zijn soms net als wij klein begonnen, maar inmiddels ook gegroeid. Dat is het mooie van Almere. In de vijf jaar dat we werkzaam zijn, zijn we echt meegegroeid met onze klanten. En dat doen we nog steeds. Wij zijn nu een BV aan het oprichten. De bedrijven groeien en wij groeien met ze mee.”

Persoonlijk contact

Wat het succes is van het snelgroeiende Quattro Cleaning Services, is direct duidelijk. Het is een combinatie van factoren dat ervoor zorgt dat firma’s hun schoonmaak graag in handen van Quattro Cleaning legt. “We zijn ten eerste persoonlijk, dat betekent dat wij graag een band opbouwen met onze klanten. Want hoe beter we ze kennen, hoe beter we ze van dienst kunnen zijn. Ten tweede is bij ons de basis altijd: we staan voor wat we zeggen. Als we iets beloven, maken we het ook waar. Betrouwbaarheid is in ons vak echt belangrijk, en voor ons het allerbelangrijkst. Ten derde is er natuurlijk de schoonmaak zelf. Die moet goed zijn, vakkundig. Het is een vak, en dat vak oefenen we goed uit.” Anita Baas vult aan: “En het gaat ook om net dat stapje extra maken voor onze klanten. Dat betekent dat we ook meedenken als er bijvoorbeeld belangrijk bezoek komt bij een van onze klanten, dan zorgen we dat we snel kunnen schakelen. Of als een bedrijf verhuist, dan nemen wij de complete reiniging op ons. Maar ook als het gaat om kleinere diensten, dan denken we altijd met de klant mee. Dat gebeurde bijvoorbeeld tijdens corona. Ineens waren er handgels nodig, extra reinigingsmiddelen en spatschermen, wij kunnen dat dan snel aanleveren en ook adviseren. We denken mee met de klant en kunnen schakelen.”

Hoe beter ik mijn klanten ken, hoe beter ik ze van dienst kan zijn

Danny vervolgt: “We zeggen altijd: er zitten 24 uur in een dag. Dat betekent dat er bij ons geen 9-5 mentaliteit is, we werken het klokje rond en zijn flexibel. Daarom zeggen we ook dat we de klant ontzorgen. Als bedrijven met ons in zee gaan, nemen wij de zorg voor het schoonmaken over. Ook de kopzorgen. Een telefoontje, ook in noodgevallen, en we staan klaar.“  

Personeel

Niet alles voor de klanten wordt goed gezorgd, ook voor het personeel zetten Danny en Anita zich in. Het bedrijf zet zich in voor Maatschappelijk verantwoord Ondernemen (MVO). “Onze mensen zijn onze basis. Daar willen we goed voor zorgen. Want goed personeel is ontzettend belangrijk. Het is voor ons ook lastig om aan nieuwe mensen te komen, terwijl we wel die ruimte hebben omdat we groeien. We zoeken een combinatie van kwaliteit en verantwoordelijkheid. Onze mensen zijn namelijk betrouwbaar en gemotiveerd. Daarom belonen we ze ook goed, want we waarderen deze inzet. Op dit moment hebben we twee vacatures uitstaan, en we hopen dat we snel de juiste mensen kunnen aannemen. Wat dat betreft hebben we altijd de blik naar de toekomst gericht. En daarom zijn we ook trots en dankbaar voor de groei die we in Almere mogen meemaken”

Voor meer informatie of contact:

Quattro Cleaning Services
Bolderweg 2 Almere
036-3690030
info@quattrocleaning.nl
www.quattrocleaning.nl