Nigel Weerden. (Foto: Marco ter Beek)
Nigel Weerden. (Foto: Marco ter Beek)

Haal verloren shoppers terug naar je website

Online marketing tips

Shop je weleens online? Dan heb je de volgende situatie vast al eerder meegemaakt: je bent op zoek naar een paar nieuwe schoenen en hebt verschillende webshops afgestruind, maar nog geen aankoop gedaan. Even later scroll je door je Facebook tijdlijn en kom je dezelfde schoenen tegen die je net hebt bekeken. Hé?! Hoe kan dat nou? Word je gevolgd? Hoe weet Facebook dat je deze producten hebt bekeken? 

Wees gerust, er is niets om je zorgen over te maken. Je hebt zojuist kennis gemaakt met een dynamische remarketing product advertentie. Deze advertentie wordt gevormd door producten die je hebt bekeken op een website of applicatie. En het beste is dat deze product ads ook interessant kunnen zijn voor jouw webshop. Maar hoe werkt dat precies? 

Waarom kiezen voor dynamische remarketing advertenties?  

De producten die worden getoond aan de bezoeker, zijn producten die hij of zij al heeft bekeken op jouw website. Dynamische productadvertenties presenteren van producten uit jouw online shop en laten de meest relevante items zien voor de shopper. Helemaal gepersonaliseerd dus! 

Je doelgroep vindt het fantastisch om content tegen te komen waar zij al bekend mee zijn. Volgens onderzoek van het digitale marketingbureau New Adlucent hecht 71% van de consumenten veel waarde aan advertenties die zijn afgestemd op hun interesses en winkelgewoonten. Zij geven ook de voorkeur aan een meer gepersonaliseerde advertentie-ervaring. En waarom zou je hier niet op inspelen met jouw producten? Tijd voor dynamische advertenties! 

Een ander voordeel van deze advertentiesoort is dat je het op alle apparaten kunt laten tonen. Denk hierbij aan desktop en mobiele apparaten. Dit houdt in dat wanneer een shopper je website via een mobiel apparaat heeft bezocht en deze op een later tijdstip opnieuw opent vanaf zijn desktop, dan worden de advertenties nog steeds getoond. Hetzelfde geldt voor de social kanalen. Je kunt iemand bijvoorbeeld ook bereiken op Instagram wanneer hij/zij eerst op Facebook met jouw bedrijfsaccount of een advertentie in aanraking is gekomen. 

Helemaal up-to-date

Bij reguliere statische advertenties is het van belang om de afbeeldingen en teksten eens in de zoveel tijd te wijzigen. Bij dynamische product advertenties is dit niet het geval. Wanneer er een nieuw product wordt toegevoegd aan je website, kan dit meteen meegenomen worden in een advertentie. Dit gaat geheel automatisch en hier hoef je zelf dus geen nieuwe advertentie voor op te zetten of iets te wijzigen aan je huidige advertenties. Handig, toch?

Dit voordeel van dynamische advertenties heeft er bij een grote e-commercespeler in Scandinavische landen voor gezorgd dat zij 80% minder tijd hebben besteed aan de creaties van advertenties, waarbij zij een veel hoger conversiepercentage hebben behaald en toegang tot nieuwe doelgroepen is gerealiseerd. 

Op naar nog meer conversies!

Dynamische advertenties zijn gepersonaliseerd en volledig geautomatiseerd, waardoor je dus geen afzonderlijke advertenties hoeft te configureren. Dit zorgt er allemaal voor dat je je websitebezoekers een extra duwtje in de richting van een aankoop geeft. Ben je geïnteresseerd? Of wil je meer weten over dynamische advertenties op social? Neem dan contact op met SenS Online Solutions voor meer informatie: info@sensmarketing.nl

Dat was het voor deze keer. De volgende keer komt een van onze andere experts aan het woord. Ben je geïnteresseerd in zijn of haar verhaal? Houd dan onze columns in de gaten!

Nigel Weerden
Social Media Marketeer SenS Online Solutions